CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 23 February 2013

Penyenang Hati

Bismillah.

Assalamualaikum...good morning!
Semoga pagi ini memberikan keceriaan untuk hari ini~

Alhamdulillah sekarang di sini sedang rancak berlangsungnya Raudhah Festival dan semakin rancak duitku habis sebab banyak sangat makanan sedap-sedap..ok jangan ikut macam saya..huhu~

Malam tadi juga berlangsung dua event yang boleh dikatakan hebatnya...dekat hall ada konsert Sixth Sense,
Ana Raffali dan lain-lain...manakala di masjid ada USTAZ DON datang bagi ceramah...dan memandangkan aku tak beli tiket konsert yang berharga hanya *RM3(kalau tak silap), so aku pon pergilah masjid. Yaa..mungkin ada hikmah di situ...

Aku ingatkan mulanya lepas isyak, so kami pon datanglah pukul 8 macam tu. Tapi alangkah terkejutnya kami, rupa-rupanya talk tu dah mula dan yang paling menyedihkan tiada ruang kosong untuk duduk..jadi kami pon menyelit-nyelit lah cerah orang ramai tu dan alhamdulillah dapat la duduk walaupon tak nampak muka ustaz..hanya suara je dengar..itu pon jadilah~

Beberapa minit berlalu, ada la juga yang keluar masjid mungkin ada hal...jadi dapatlah aku ke depan..
Dalam keadaan bersesak-sesak itu, tiba-tiba aku tertarik dengan seorang ibu dan 2 orang anak kecil di sebelah aku..yang seorang mungkin dalam darjah 1 atau 2 dan yang seorang lagi kanak-kanak lelaki yang berusia mungkin 3 atau 4 tahun..

Kebiasaannya, ramai ibu bapa malas nak bawa anak-anak kecil ke masjid, mungkin sebab nanti mereka buat bising atau bermain-main dengan riang hati..tapi aku dapat melihat kelainan dalam keluarga ini..

"Tu, tengok Ustaz Don tu," kata si ibu kepada anak lelakinya.
Si anak pula terjungkit-jungkit untuk melihat..

Wahhh...anak kecil ini kenal Ustaz Don..kebiasaannya anak-anak kecil sangat teruja bila nampak watak-watak kartun yang digemari tapi ini tidah..anak kecil ini sangat teruja berjumpa dengan Ustaz Don. Subhanallah..

Mungkin di sini ibu bapanya memainkan peranan mendidik kepentingan majlis ilmu, maka lahirlah anak yang yang sangat menyenangkan hati :) Semoga anak kecil itu terang hati dan menjadi pemimpin orang-orang beriman...











No comments: