CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 5 May 2013

Pesta Buku Antarabangsa KL 2013

Assalamualaikum..

Alhamdulillah Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC telah melabuhkan tirainya pada 4/5/2013(Sabtu)..
Alhamdulillah sempat juga pergi tahun ini..kalau tak ermmm melepas macam tahun lepas..

Keseluruhannya pesta buku ni terbaikkkklah!

Bila masuk je dalam tu..rasa macam semua buku-buku tu memanggil-manggil untuk dibeli..
Rambang mata juga dibuatnya..fuhhhh...

Destinasi pertama aku ialah GALERI ILMU.
Masuk je booth terus terpandang buku karangan murabbi Ustaz Muhadir bin Hj Joll, Ingin Ku Balas Cintamu Ya Rasulallah..Lepas tu apa lagi terus la ambil..jalan-jalan lagi terpandang pula buku Pak Cik Pahrol yang terbaru! Seraut Kata Selaut Rasa. Ermm..banyak juga buku yang ingin dibeli tapi Ummi Rashidah! Sila kawal diri anda! Aku pon melangkah ke kaunter.

Jalan-jalan sekitar situ..terpandang pula booth PTS. Singgah sebentar. Niat di hati ingin membeli buku terbaru Pak Cik Latip, Hassan Al-Banna. Puaslah aku mencari-cari di setiap sudut.."Brother, ada lagi tak buku Hassan Al-Banna?", aku bertanya kepada si brother penjaga booth. "Erm, dah tak ada stock baru lah," jawabnya. Alaa..tiba-tiba rasa kekurangan sesuatu bila apa yang dihajat tidak kesampaian..

Tiba-tiba terpandang buku Untuk Kita Pendosa oleh Hilal Asyraf! Yess..ada pon buku ni.. Ambil dan bayar...

Berjalan dan terus berjalan..

Buku-buku terus memanggil-manggil..Maaf buku-buku :')

Naik ke tinggal atas.. TELAGA BIRU! Yes,that's it!
Mak pesan suruh beli Solusi...

Wahhh..teruja sangat..Ada Pakej Solusi 4 RM10 sahaja! Aku pon belek-beleklah cari Solusi yang tak ada lagi..pening juga.. Akhirnya aku beli Pakej Solusi + Gen-Q + Al-Ustaz RM10 dan Solusi RM5..
Ok!setle request from my mom!

Turun ke bawah semula...

Perginya berempat..tapi bila dah masuk je masing-masing menghilang..hehe..


Akhir sekali setelah puas mengembara...aku baru terjumpa booth SINERGI ILMU! Alhamdulillah teringat nak pergi situ sebab roomate kata dia dah dapat sign HILAL ASYRAF! Ni tak boleh dibiarkan ni..hehe

Aku pon pergilah ke sana..Mencari-cari buku..mencari-cari Hilal Asyraf...

Alhamdulillah ada lagi buku Simfoni Cinta..Dengar cerita tak ada stock baru..Fuhh..Ambil...

"Kak, Hilal Asyraf ada tak kat sini?", aku bertanya kepada seorang kakak penjaga booth.

"Ada tadi. Dia pergi makan tu.", jawab si kakak..

Ok..aku pon terus menunggu di booth tu..

Berjalan-jalan...Tiba-tiba!

Buku Hassan Al-Banna! Alhamdulillah ada kat sini!

Ambil dan terus bayar dua-dua tu.. Riang dalam hati tiada siapa yang tahu..cewwahh~

Tidak beberapa kemudian Hilal Asyraf datang!

Akhirnya datang juga...



Ni pula hasil tangkapan hari tu :

Alhamdulillah...

#Semoga kita bertemu lagi pesta buku insyaAllah..
#Semoga aku boleh kumpul duit banyak-banyak untuk kamu si buku..


p/s: Sekarang mood tunggu keputusan PRU13..Dah macam tunggu pengumuman raya la ni..Betul la juga agaknya pengumuman raya..pengumuman pilihanRaya..hehe..Semoga Allah beri kemenangan kepada pihak yang benar..Amin...
















No comments: