CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 6 May 2013

Review PRU-13

Bismillahirrahmannirrahim...

Assalamulaikum~

Alhamdulillah telah kita ketahui keputusan penuh Pilihan Raya 2013...



Setelah berbulan-bulan, bertahun-tahun semua pihak bertungkus-lumus menunaikan janji,melaungkan janji-janji pada masa hadapan, perang bendera terus gah di sana sini, perang media terus menerus tanpa henti...Akhirnya kita tahu juga pilihan rakyat Malaysia.

Sesungguhnya aku bukanlah orang yang layak untuk menganalisis arus politik Malaysia. Untuk PRU13 kali ni,ya aku masih lagi tergolong dalam kalangan orang yang tak layak mengundi. Under 21 la katakan..hehe..
Tapi tidak salah untuk bersuara, aku juga rakyat Malaysia :)

Pertama sekali, tahniah diucapkan kepada Barisan Nasional kerana terus diberi mandat oleh rakyat untuk terus menerajui kepimpinan Malaysia.
Barisan Nasional

Berjuta-juta harapan diletakkan rakyat. Aku harap pihak kepimpinan sedar akan itu. Sedar amanah itu. Sedar tanggung jawab itu. Kelakitu semua akan ditanya di akhirat. 

Kepada Pakatan Rakyat,

Tahniah juga kepada anda. Anda juga telah diberikan mandat oleh rakyat. 

Walau apa pon keputusan, yang menang jangan terus leka, yang kalah jangan terus menyerah. Perjuangan ini takkan pernah selesai.

Setelah pilihan raya ini aku harap janganlah ada perpecahan. Janganlah kita terus mencerca. Jagalah diri kita, jagalah lidah kita. Ingat! Bukan pemimpin sahaja akan disoal, tapi diri kita juga akan disoal kelak.

Jika pihak yang kita sokong kalah.. Lihat diri kita dahulu. Adakah apa yang kita buat selama ini diredhai Allah?

Adakah sikap kita mencerminkan apa yang kita mahukan?

Sebagai contoh:

"Kita mahukan negara Islam yang islamik. Negara yang bebas dari hedonisme yang berleluasa. Negara yang bebas rasuah."

 "Akan tetapi..aku bertanya pada diri..Adakah diri ini sudah cukup islamik? Adakah diri ini sudah berjaya mengawal diri?"
 

Bak kata Prof Muhaya, jom audit diri! Jangan terus melulu. Bersabarlah wahai hati. Jangan bersikap seperti jahiliyyah!

Wahai anak muda! Sahabat-sahabatku! Bertahanlah! 

Mungkin ini ujian Allah agar anda tidak terus menyerah. Tidak terus mengalah. Tidak terus mengundur diri. Ingat! Allah berada di pihak yang benar. Sesungguhnya Allah ada bersama kita. 

p/s: -Tak sabar nak tunggu 5 tahun lagi tapi berdebar menanti apa yang akan terjadi dalam 5 tahun ini.     Semoga Allah permudahkan segala urusan insyaAllah.

-Ummi Rashidah Adam! Sila study! Minggu depan final menanti anda! Doakan kejayaan aku ye~

Assalamualaikum.









No comments: