CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 14 November 2011

IN LOVE WITH FELT CRAFT~~ :D

Assalamualaikum!! Salam sejahtera!!
Hai pencinta seni sekalian ~ Tak kira la seni lukis ke seni kraftangan ke atau seniman..hehe
OK berbalik kepada tajuk di atas.. IN LOVE WITH FELT CRAFT????WHAT??Umie Adam tahu ke bab seni nih..Ok fine...memang aku mengaku yang aku FAIL bab seni ni terutamanya seni lukis..Huh! =.=' Aku bersyukur sangat sebab sepanjang sekolah menengah dulu, aku tak pernah ambil subjek seni sejak form1-5..fuhhhh~
yeah!!!
Namun,pada suatu hari yang indah di CFS IIUM.....
Aku telah dihasut untuk menyertai 1 kelas jahit menjahit FELT CRAFT~~Bagi yang tak tahu apa itu felt craft,meh sini cek ceritakan kat hangpa semua..Jom tinjau gambar-gambar di bawah..

First of all...ini lah yang diperlukan untuk basic jahit menjahit ni..
 Inilah kotak ajaib! Cuba teka apa dalam kotak ni???
Tadaaaaaaa...ni lah yang ada dalam kotak kat atas tu..bukan kasut yeee..ni lah benda paling basic untuk nak jahit apa-apa aje...kalau tak ada benang & gunting macam mana pula kan?hehe

THEN.....inilah hasilnya!!
yang aku pegang tu lah FELT CRAFT namanya..This is my first felt craft masa join kelas tu..hehe--->muka excited..tapi aku punya yang kecil sekali tu..bukan yang besar tu..jangan salah faham pulak ye..

Untuk pengetahuan semua, fabrik yang digunakan untuk buat benda alah ini ialah:
tu lah yang aku guna...fabrik felt..ada macam-macam jenis tau..korang juga boleh dapatkan dalam bentuk kertas A4 atau nak semeter pon boleh..cakap je dekat seller yang jual tu..jangan segan-segan..
kain ni tak ada la mahal sangat but depends dekat tempat korang beli lah lagipon sekarang beli secara online pun boleh sebab dah ramai dah  jual materials felt craft ni..kalau aku rajin aku bagi link ye..^_^






yang bawah ni aku buat masa kelas tu..comot sikit..tangan keras lagi..hehe
 




---> itulah gambar-gambar felt craft yang aku bertungkus lumus buat masa cuti sem ni..kalau buruk diam-diam tau..hehe..kalau aku rajin lagi aku letak yee.. Selain daripada buat keychain,korang boleh buat phone casting, dompet, gantung dekat phone or terpulang kepada kreativiti korg :D

p/s: InsyaAllah aku akan letak toturial cara-cara nak buat felt craft ni..confirmlah korang akan enjoy buat benda ni selain isi masa lapang or buat bisnes :D


SELAMAT MENCUBA~~

No comments: