CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 7 December 2011

Errr...Kenapa aku tak suka Sinetron Indon???

Assalamualaikum! Salam Sejahtera!

Hai peminat-peminat sinetron sekalian!

Untuk pengetahuan anda, anda dan anda!
Masa aku tengah blogging ni, cerita sinetron SEDANG DITAYANGKAN!!!
Tapi malas la aku nak tengok..nak tahu kenapa???sibuk je lah korang ni..hehe..ok2, meh aku cite beberapa sebab kenapa aku malas nak tengok~

Tapi sebelum tu...aku cakap awal-awal ni yang entry ni tak ada sebarang semangat kenegaraan,bukan nak kritik...tapi ni just pendapat-pendapat orang biasa seperti aku..Kalau ada sesiapa yang marah,aku minta maaf awal-awal ni..aku saje je nak cite kenapa aku tak beberapa gemar~ :)

Alkisanyaaaa kenapa aku tak suka?????


1. PART TUKAR BABY


Comel kan baby ni??hehe (Gambar sekadar hiasan)


Hah! ni yang aku pelik...hampir setiap sinetron ada kes main tukar2 baby masa kat hospital..tak ke pelik tu..sesuke hati diorang je main tukar2 anak orang..macam tak ada pengawasan dan peraturan je hospital tu..tak ke pelik tu? Macam tak ada perasaan je orang yang tukar tu..tension and bertambah stress aku tengok!


2. PART HILANG INGATAN


Part ni memang digemari ramai..ye tak??hah!korang pon tak suka..sama la kita..huh! Macam aku cakap tadi part ni pon hampir sume cite indon ada!!! Amazing kan!!! Part ni lah yang menambah kehebatan cerita tersebut! Dan...dan...dan....menambah ketidaklogikan cite itu! Pelik betul..may be scene ni lah yang dapat rating tinggi kot,sebab penonton2 di rumah macam anda akan ternanti-nantikan bila pesakit tersebut akan sembuh! Tapi kenapa ek mesti watak baik yang akan hilang ingatan?sape tahu???


3. PART RUMAH TERBAKAR


Api~ Api~ Tolong!!!!

Serius aku cakap part ni pon hampir semua cite indon ada, kan???? Malangnyaaaaaa...memang watak baik je kena attack..yang evil tu macam bebas je nak buat apa diorang nak..pelik..pelik...ni sume kes balas dendam..tak pon sesaje cari pasal..


4. PART PELANDUK 2 SERUPA

Part ni pon tak boleh blah..ok2..aku mengaku pelanduk 2 serupa memang la ada...tapi dalam kess ni memang serupa sangat...sampai yg watak evil tu boleh upah pelanduk 2 serupa si A untuk jadi suami kepada isteri si A tu..kasihan bangat sih bini dia..tak pasal-pasal je ada 2 laki..huh!


5. 1 SCENE YANG LAMA

Apa yang aku maksudkan..ada la beberapa cerita yang 1 scene kat tempat yang sama je sepanjang 1 episode tu..korang paham tak maksud aku?ok2, contohnya...dari start cerita: family si C melawat C tu kat hospital..then..then..then..sampai la abis episode hari tu still kat hospital lagi..bayangkan hampir 1 jam cite dekat hospital,nangis2 then cakap sikit2, nangis lagi..pas tu iklan,then..then..then..si C mati..pas tu nangis2 lagi..the end..serius ada cite macam ni..aku pernah tengok!


6. EPISODES YANG TERAMAT PANJANG

Korang pernah tengok cite bawang putih bawang merah tak? tak pernah? tipu laaa..cerita ni memang hot ok! cerita tu memang banyak gilerrrrr episodnya..ada juga sinetron-sinetron indon yang mengambil masa hampir setahun atau setahun lebih untuk habis!!! Dasyatkan...kreatif betul...tapi apa yang boleh aku conclude..
SEMAKIN PANJANG SESUATU CERITA, SEMAKIN BERTAMBAH KEMEREPEKAN CERITA TERSEBUT! padahal kita da tahu dah..mesti happy ending punya lah cerita tu..


7. PART SUSPEN

Time ni kalau korang perasan mesti cameraman tu akan tunjuk muka sorang-sorang pelakon yang ada dengan mata yang besar siap ada background music yang mendebarkan~ ~..huh!


8. TAK WUJUD POLISI

Ni serius aku cakap..hampir semua sinetron macam tak wujud dan tak berkesannya tugas polis..yang evil boleh buat apa je..contoh: membunuh,menculik,langgar lari..then..then..then..yang paling menyakitkan hati..yang evil sesuka hati je suruh tangkap yang baik-baik ni masuk penjara without any evidence!!! polis tu pon ikut je la apa evil tu suruh..tak logik kan???


Ok guys, that's all for today...enjoy your sinetron yeee..jangan terpengaruh plak dengan kata-kata aku ni..hehe..aku just cerita je kenapa aku tak beberapa gemar..kalau ada yang marah~ maaf ye..sebenarnya aku layan je cite2 indon ni, sebab tu lah aku boleh describe betul2 apa yang ada dalam cite tu XD
hehehe..tata~titi~tutu~

p/s: aku suka juga sinetron ni sebab semua sinetron ada lagu best2..dan banyak juga nilai-nilai baik yang boleh kita jadikan pengajaran..YANG BAIK DIJADIKAN PENGAJARAN, YANG KURANG BAIK DIJADIKAN SEMPADAN~






4 comments:

Gdsbnga said...

paling menyampah cite bawang putih bawang merah . mimpi sampai mengandung bagai .lagi prefer kj drama . hihi

Ummi Rashidah binti Adam said...

haha..betul2..tapi apasal ek layan jugak time uh???pelik2..hehe

Unknown said...

betol3!!!! macam tahi cerita indon.
aku nak buat gak entri mcm ko ni.tp malas. elok kau buat.

lagi2 tiap2 petang ade cte NADA CINTA.

ketahiannnnnn melanda siot.

ko tau episod dy ade bape? 244 KO TAU!!!!

skang baru episod 50. memang bejanggot la. family aku dok la tgok cte indon tu ptg. aku join la jgak. tp aku banyak menempelak je spe yg tgok.hahahaha.

Ummi Rashidah binti Adam said...

haha..x boleh bla..sape tah ckp kat aku..cte kat tv3 pkul 2 tuh..ape ek tjuk ae..putri yg ditukar kot..episod dia smpai 500 lebih kot..haha..x tau la btul ke tak..makin bertmbah2 ketidak logikan tersebut..haha..x tau la kenapa tv kat malaysia ni lumba2 nak bukak cite indon lagi2 time cuti sekolah ni..huh!